Kanchanaburi!! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Nancy en Leo - WaarBenJij.nu Kanchanaburi!! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Nancy en Leo - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi!!

Blijf op de hoogte en volg Nancy en Leo

11 December 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Na 3 dagen bangkok, een stad met 12 miljoen inwoners, 80% van alle auto's in Thailand rijden in deze onwijs chaotische stad, waren we dus toe aan schone lucht en natuur! We vertrokken maandag 8 dec. richting Kanchanaburi. 7:00 stonden we gepakt en al te wachten op onze minivan die ons richting het westen zou brengen, uiteindelijk vertrokken we pas om 8:00 (heel normaal hier). Gelukkig konden we tijdens de 3 uur durende tocht nog wat uurtjes bijslapen, aangezien dat niet echt lukte op koa san road.

Onze eerste bestemming was de River Kwai bridge, een historische brug waar veel krijgsgevangen en dwangarbeiders tijdens de tweede wereld oorlog stierven door uitputting en ziektes (o.a. Nederlanders). De Japanse bezetters wilde in zo'n kort mogelijke tijd een spoorlijn aanleggen van bangkok naar Burma. Later werd het gebombardeerd door de Amerikanen en weer opgebouwd door de Japanners. We hebben een bezoekje gemaakt bij de Hellfire pass memoriaal museum, wat erg interessant was en bizar om te beseffen dat mensen in die omstandigheden en zonder enige machines aan zo'n spoorlijn werkte.

Daarna gingen we richting de Sai Yok national park, waar we een mooie waterval bezochte en een heerlijke duik namen in het frisse koude water. Daar vlakbij vertrok een oude trein die een tocht maakte over de " Death railway", maar die was kapot, dus mochten we over het spoor gaan lopen, niet wetende dat er nog een trein tegemoet zou komen (heel gewoon hier). Gelukkig ree die niet zo hard en konden we op tijd aan de kant. Na deze eerste dag gingen we richting ons verblijf aan de rivier, " floating home", soort van woonboot aan de Amstel (hè Yvon. ;-)) mooi uitzicht, maar een wat oud en vies kamertje, even omschakelen dus! Lekker geslapen en prima gegeten (elke dag rijst, noodle, groente, toast, ei en jam). Leuke mensen ontmoet waar we mee gingen kaarten en aardig een woordje buiten de deur spraken!

Dag 2 in kanchanaburi gingen we naar de beruchte en schitterende Erawan waterfalls. Echt prachtig en zeker de moeite waard om daar naar toe te gaan. Het leek wel een subtropisch zwembad, maar dan nog mooier! Kristal helder blauw water en heel veel groen erom heen! Er zwommen best wel wat grote en kleine visjes, die aan je begonnen te knagen zodra je het water in ging (dr.fish). Tenzij je erg hysterisch en bewegelijk zwemt dan blijven ze uit je buurt, dat deden we dus ook, we vonden het maar niks dat gekietel. Hier super mooie foto's kunnen maken met onze camera. Het bestond uit 7 levels, dus was nog zeker een uur omhoog lopen. Hierna vertrokken we richting de beruchte "Death railway" treintocht (hij was weer gemaakt), deze tocht duurde uiteindelijk 15 min ipv 1.45 uur, jammer vooral omdat we van andere mensen hoorde dat het een mooie tocht is. Vlakbij ons verblijf was een "zwembad" (soort kooi in het water) waar we lekker gingen relaxen en zwemmen. (Er was teveel stroming om alleen in de rivier te zwemmen).

Dag 3, onze laatste dag in Kanchanaburi, vertrokken we met een bamboe vlot over de rivier, een ontspannen rit van 1 uur lekker in het zonnetje! Daarna stapte we over op een long tail boat die een tocht maakte van ongeveer een uur over de rivier en stukken harder ging dan de bamboe vlot. We stopte bij een olifanten trainingscentrum, waar veel toeristen ritjes maakte en zwommen in het water met deze fantastische beesten. Wij vonden het erg zielig om aan te zien, elke dag moeten ze hetzelfde rondje lopen en trucjes laten zien in het water. Als ze niet luisterde werden ze gecorrigeerd met een soort van hakbijl. Alles draait om de toeristen en het verdienen van geld.

Na de lunche vertrokken we met de minivan weer richting bangkok, eenmaal afgezet op het treinstation kochten ze een treinticket voor ons en stapt we op de locale trein richting Ayutthaya! We zaten als Europeanen tussen de locale bevolking, dat was duidelijk merkbaar aangezien ze geen Engels konden! Aangekomen in Ayutthaya moesten we nog opzoek naar een guest house, wat vrij makkelijk ging! We verblijven nu in Chantana guest house voor 450 bath per nacht (11 euro met ze tweeën en airco). Super cheap dus!

Nu zitten we aan ons ontbijt (fruit met yoghurt), prima geslapen in een super schone kamer! We gaan zo een fiets huren om Ayutthaya is te bekijken, kan hier makkelijk aangezien het verkeer niet zo hectisch is als in bangkok!

La gòrn!!

• 11 December 2014 - 06:50

Cynthia:

Klinkt echt super!! Ben benieuwd naar al jullie mooie fotos! Zijn jullie ook een ritje gaan maken op een olifant? Xxxxx

• 11 December 2014 - 09:54

Papa:

Klinkt weer allemaal super wat jullie weer gedaan en gezien hebben

• 11 December 2014 - 11:12

Jacques:

Leuk om jullie op deze manier te volgen,wij zullen zeker op een aantal plekken komen waar jullie zijn geweest.
    Zoals je weet zijn we fanatieke fietsers dus zullen we op plekken waar fietsen gehuurd kunnen worden "opstappen!"
    Co van Kessel Bangkok bike Tour 9 uur heb ik al geboekt!
    Take care!

• 11 December 2014 - 11:20

Eugenie:

hoi Leo en Nancy
    Wat hebben jullie al weer een hoop beleeft in een week .
    Super leuk reis verslag kijk uit naar de volgende.
    Dikke kus van ons

• 11 December 2014 - 16:42

Marjolein :

Wat een fantastisch reisverslag, een begin van het boek : vier maanden in Thailand!
    Kijk uit naar het volgende hoofdstuk , geniet samen.

• 11 December 2014 - 18:25

Liesbeth:

Dag Leo en Nancy,

Leuk om jullie grote avontuur zo te kunnen volgen, en te zien op facebook. Naast de mooie natuur is het wel droevig om de uitbuiting van de olifanten te zien.
    Nog veel plezier op jullie mooie reis samen! Groetjes, knuffel

• 12 December 2014 - 15:47

Joyce En Jan Siemons:

Hoi Nancy en Leo, fijn om te zien dat het met jullie goed gaat. Wat een avontuur. Er zijn veel contrasten zijn van arm en rijk. De mensen zijn daar met weinig tevreden. Het zal wennen zijn als je weer terug bent, maar geniet van de geuren en kleuren. Die vergeet je nooit meer.