Ko Samui - Ko Tao - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Nancy en Leo - WaarBenJij.nu Ko Samui - Ko Tao - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Nancy en Leo - WaarBenJij.nu

Ko Samui - Ko Tao

Blijf op de hoogte en volg Nancy en Leo

04 Februari 2015 | Thailand, Ko Samui

Daar zijn we weer!! :-D

We moeten steeds dieper graven, aangezien we trager worden in het schrijven van een verslag. We zijn er dus weer even voor gaan zitten. De afgelopen dagen waren we te druk met duiken en gezellige avondjes met mensen die we hier op het eiland van Ko Tao ontmoet hebben. Maar laten we proberen er een aansluitend verhaal van te maken;

Maandag 19 januari kwamen we aan op Ko Samui. Ons eerste kennismaking met een Thais eiland gelegen in de golf van Thailand. 560km ten zuiden van Bangkok, ongeveer 32km uit de kust en +/- 250km3 groot. Een relatief groot eiland! We hadden een hotel geboekt in het plaatsje Chaweng. Prima hotel met zwembad, net buiten de "hoofd" winkelstraten, marktjes en restaurantjes. Wat een onwijze drukken plaats hadden we weer uitgekozen, we waren wel toe aan wat rust. leuke winkeltjes waren er te vinden, maar uiteraard draait alles om toerisme dus veel scooters en voorbij scheurende minivans. We wilde ongeveer 4 dagen hier blijven en huurde hiervoor een scooter om het eiland te kunnen verkennen.

We besloten om niet teveel te ondernemen en een klein stukje richting het noorden te rijden. Hier stopte we bij Choeng mon beach. Heel relax strandje, waar veel gezinnen met kleine kinderen zich bevinden. We lagen nog geen 15min en het begon te betrekken, dikke stapels wolken boven ons wat er aardig dreigend uitzag. Op het strand stonden tentjes waar je heerlijk gemasseerd kon worden. Dat was wel erg aantrekkelijk na zo'n nacht in de trein slapen. Voor 250bath(7euro) p.p werden we voor 1 uur gemasseerd, met als ontspanningsgeluidje de ZEE! Op het moment dat we terug naar ons hotel wilde rijden kwam het met bakken regen uit de hemel! Ons eerste druppels regen in 1,5 maand tijd!! Dan maar schuilen bij een resort/restaurant tot de regen afneemt. Savonds hadden we heerlijk indiaans gegeten en bezochten we een enorme shoppingmal (central festival). Het was nog geen jaar oud, modern en verwesterd! Super mooie winkels (soort v&d), dus Nancy zat helemaal in haar element! 23:00 ging alles dicht en liepen we een stukje verder waar je kasten van clubs had. Zag er allemaal erg chique uit, maar geen mens te bekennen!

De volgende ochtend vertrokken we richting het zuid-westen van het eiland. Vandaag was de planning "rondje eiland". We stopten onderweg bij wat kleine rustige strandjes genaamd; coral beach, silver beach en de "bekende" Hin Yai Rocks. Het water was hier rustiger en we vonden een mooi privé strandje waar we wat uurtjes gingen zwemmen en zonnen. Het waren helaas geen snorkel plekjes, gezien het daar erg ondiep was. Hierna reden we ons rondje verder richting de pier Nathon. Deze kant van het eiland was gelukkig veel rustiger en begroeid met veel palmbomen! Na het bekijken van de zonsondergang stopte we bij een dorpje Bo Phut(vissersdorpje). Erg mooi plekje met een lange "boulevard" en heel veel restaurantjes aan het strand. Ook hier keken we onze ogen uit hoeveel mooie "honeymoon" resorts er zich bevinden. Leo was heel de dag al niet fit, dus zijn vroeg ons bed in gegaan.

De volgende ochtend voelde Leo zich nog slechter, maar er stond een speedboot tochtje op de planning. Vol gas (2x 200PK) vaarde we richting de Angthong National Marine Park. Hier bevinden zich heel veel mooie kleine eilanden midden op zee! We stopten op 5 plekken waar we gingen snorkelen, vieuwpoint en lagoon bezichtigen, lunchen, kajakken en relaxen. Het was een prachtige zonnige dag en zeker de moeite waard! Leo kon helaas minder genieten, aangezien hij barste van de koppijn.

Ko Tao (21km3 groot):
Die nacht werd het niet minder en werd Leo bezweet wakker met 39.7 graden koorts. De Ferry naar Ko Tao hadden we al geboekt, na wat wikken en wegen besloten we toch richting Ko Tao te gaan. Leo had als verassing een super Lux hotel geboekt en ze stonden bij de pier al op ons te wachten. Aangekomen in Tanote Villa Hill werden we zeer vriendelijk verwelkomt. Tassen werden gedragen en een fris drankje werd in ons handen geduwd. Wow even uit het Backpack wereldje en genieten van al het luxe en vooral schone kamers! Onze eerste kamer, waar we 1 nacht sliepen, was echt super. Uitzicht op zee en zwembad! Leo plofte in bed en moest echt gaan uitzieken. Nancy vond haar weg wel bij het zwembad. De volgende dag werden we naar een "pool villa" gebracht, wat Leo speciaal voor Nancy haar verjaardag geboekt had. Een privé huisje met eigen zwembad en uitzicht op zee! Echt super!! Gelukkig zakte Leo zijn koorts en knapte hij langzaam op. Na een duik in ons eigen zwembad, liepen we 3 min verder richting "Tanote beach". Erg mooi strandje waar we lekker konden snorkelen! Onze eerste kennismaking met het coral van Ko Tao! Sommige stukken zijn duidelijk aangetast door de mens en andere waren nog in mooie staat! Het was nu Nancy haar beurt, die begon zich aardig grieperig te voelen, BAH!

24e Birthday Nancy:
Hieper de piep hoeraaa, 6 uur eerder dan me broer vierde ik mijn 24e levensjaar!(toch een keertje ouder) Voor het eerst vierde ik mijn verjaardag in 30 graden i.p.v 0 graden of sneeuw! Heel gek en miste toch wel mijn familie en vrienden om dit met mij te vieren. Maar Leo legde me de gehele dag in de watten! De bedoeling was dat er sochtends ontbijt op bed zou komen, maar dat liep in de soep. Ik wilde gaan ontbijten om 9:30 en Leo zat beetje zenuwachtig tijd te rekken. Er zou namelijk om 9:00 iemand komen met ontbijt, wat dus niet gebeurde. Maar dat maakte ze s'-avonds helemaal goed met een romantisch diner bij ons huisje! Heerlijk vis gegeten en een lekker taartje als dessert! Ik moest "fop" kaarsjes uitblazen, wat erg lang duurde. De rest van de dag lekker contact gehad met thuis en ontspannen bij het zwembad en strand.

Na 3 nachten slapen in het hotel waarbij we onszelf goed konden opladen, ook al voelde Nancy zich nog steeds erg belabberd! Vertrokken we weer terug richting de pier. Ja ja we zouden 27 januari gaan starten voor onze duikcursus, maar aangezien Nancy nog snotverkouden was stelde we dit 1 dag uit. We hadden al mailcontact gehad, dus ons verblijf voor 4 nachten was al geboekt. Na 2 nachten slapen en wat strandjes bezichtigen (maar vooral rustig aan doen) startte we 28 januari met onze duikcursus!!

Be continued...

• 04 Februari 2015 - 07:02

Jacques:

Hoi Nancy en Leo,
    Super leuk weer wat te lezen over jullie reis en de plekjes waar wij ook zo graag wilden zijn. nog veel mooie ervaringen gewenst!
    Groetjes,
    J&J