Chiang Mai - Merry Christmas! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nancy en Leo - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Merry Christmas! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nancy en Leo - WaarBenJij.nu

Chiang Mai - Merry Christmas!

Blijf op de hoogte en volg Nancy en Leo

25 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Chiang Mai!!

Week 3 alweer van onze reis, momenteel 2e kerstdag liggend in het zonnetje in Chiang Mai! Heel gek om kerst op deze manier mee te maken, gelukkig is de stad aangepast op de toeristen en vind je hier en daar wat kerstbomen en kerst mutsen! Zo krijgen we toch een beetje het gevoel van kerst mee! Terwijl Leo nu baantjes aan het trekken is in het veelte koude water, probeer ik terug te denken aan de afgelopen dagen! Het besef van tijd en dag is namelijk totaal weg, elke ochtend staan we op en moeten we soms even nadenken wat voor dag het is. Heel raar, maar ook wel lekker!

20 december zijn we vertrokken vanuit Mae Hong Son naar Chiang Mai met een minivan. Het was een verschrikkelijke rit van 6 uur door de bergen. De chauffeur ree alsof zijn leven hem niks waard was, inhalen op bijna onmogelijke stukken en als een formule 1 wagen door de bochten! Wij zaten helemaal achterin, dus werden stront misselijk van deze reis! Gelukkig kwamen we veilig aan en gingen we versuft van de reis opzoek naar een verblijf, wat nog knap lastig was aangezien alles bijna vol zat! Uiteindelijk een verblijf gevonden waar we tot kerst zouden overnachten. (Old city van Chiang Mai, binnen de stadsmuren). Voor de kerstdagen hebben we een wat "luxer" hotel geboekt met zwembad, voor 1040bath (25 euro) incl ontbijt.

Chiang Mai is vergeleken mat Pai een grote drukke stad met een hoop verkeer buiten de stadsmuren. Er zitten veel internationale restaurantjes en winkels wat s'-avonds gezellig verlicht is! Hier kan je ook weer een aantal tempels bezoeken, maar we hadden wel even genoeg tempels gezien! Aangezien we allebei ons niet zo fit voelde, stront verkouden, besloten we om lekker rustig aan te doen en wat bij te slapen! Je kan hier heel leuk winkelen en markjes bekijken, met veel goedkopen spullen! Vooral night bazar en sunday street was erg gezellig. Avondje stappen kan hier ook zeker, alleen sluiten ze allemaal vrij vroeg!

Hier in Chiang Mai zitten heeeeel veeel kledingmakerijen, waar ze op maat gemaakte pakken en jurken kunnen maken! Aangezien onze mar en Tom in april gaan trouwen, leek het ons erg gaaf om onze outfit zelf te ontwerpen en op maat te laten maken! We stapte een winkel binnen en hoopte dat het een goeie zou zijn! Het waren twee hele aardige mensen, maar het professional advies geven miste we een beetje! Uiteindelijk na 3x terug komen, afmeten, bijstellen en nog ergens anders advies gevraagd is het geworden wat we in ons hoofd hadden! Het enige is dat we beide wat vuile stukjes vonden, waar we natuurlijk niet blij mee waren! Dus thuis nog even naar de stomerij brengen, dat kon hier ook maar dat duurde weer veelte lang! Nu maar hopen dat we het nog passen als we thuis komen en dat het via de post goed aankomt! :-p

Met de scooter zijn we een dagje op pad geweest, zo zie je ook wat van Chiang mai buiten de stadsmuren! S'-ochtends zijn we wezen crossfitten, wat erg leuk was maar wel vroeg om 7:00! Even het luie zweet eruit en prima te doen qua temperatuur. Het was zelfs koud s'-ochtends! Het is zo wie zo hier aardig koud sochtends en savonds, dan moeten we echt een lange broek en vest aan!(voor hun is het winter) Daarna hebben we de panda's opgezocht in Chiang Mai Zoo (heel cool) en hebben we een middagje gelegen aan een meer (in de buurt van Ban thana rak. Wat super relax was, je kon daar zwemmen en lekker drankje drinken. Leo dacht daar kip te bestellen, maar toen ze met inktvis aan kwam zetten bleek het dus wat anders te zijn. Later omgeruild voor kip, wat echt niet te eten was! Het proefde naar restanten van een kip, bah!

Gister hebben we echt een fantastische en ervaring reikende dag gehad met Aziatische olifanten in het Elephant nature park. Hier worden mishandelde en gemartelde olifanten opgevangen, verzorgd en leven vrij in het park! De olifanten worden hier in Thailand niet beschermd en mogen legaal worden gevangen uit het wild, het levert namelijk geld op voor de bevolking. In dit park worden olifanten gestimuleerd om een zo natuurlijk mogelijk leven te leiden. Ondanks dat de meeste olifanten geen familie zijn van elkaar, hebben ze toch familiaire groepen gevormd. In het park kunnen ze de trauma's achter zich laten en de rest van hun leven in de vredige natuur rondbrengen. Mevrouw Sangduen chailert, ook wel lek genoemd (kleintje), is de oprichtsters van dit project. Zij starten in 1995 met dit park en bezocht anderen olifanten kampen om ze te voorzien van medicijnen en verzorging. Het geld wat wij inbrengen door vrijwillers, donateurs en sponsors word gebruikt voor medicijnen, voedsel, onderhoud etc. Één olifant eet namelijk 18 uur op een dag en 10% van zijn lichaamsgewicht. Ze hebben totaal 42 olifanten, moet je nagaan hoeveel fruit er elke dag klaar gemaakt moet worden! Zo hebben wij ze ook mogen voeren, bezichtigen op afstand, sommige kon je aaien en met ze wassen in het water. Het was echt een geslaagde dag en wij zouden het iedereen aanraden!

Vanavond gaan we lekker sushi eten, wat rond fietsen en Skype met het thuisfront, want onze lieve zus Yvonne is jarig!! Wij wensen iedereen een hele fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar!! De bedoeling is dat we rond oud en nieuw in Laos zitten.

Tot volgend jaar!

• 25 December 2014 - 11:55

Jan Meijer:

Dag Nancy en Leo,
    Reuze leuk dat mijn vrouw en ik mogen meegenieten van jullie reisavonturen.
    Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt, geweldig !
    Wij wensen jullie een fijne 2e Kerstdag en een gezellige jaarwisseling en een superleuke voortzetting van jullie reis.
    Hartelijke groeten, Jan en Marian Meijer

• 25 December 2014 - 20:25

Daniel Pijpker:

Erg leuk om jullie verhalen steeds te lezen. Wat maken jullie een hoop leuke en interessante dingen mee.
    Hele fijne kerst en een fijne jaarwisseling!!

• 26 December 2014 - 09:10

Jacques:

Opnieuw jullie leuke verslag met plezier gelezen (mooie foto,s ook)
    Wij blijven volgen! Wij gaan zeker deze locatie bezoeken.
    Fijne dagen en alvast een mooie jaarwisseling.

Groetjes,
    Jacques & Jose

• 28 December 2014 - 13:23

Joyce En Jan Siemons:

Hoi kits
    Wel heel apart om zover weg Kerst te vieren. Hoeveel olifanten nemen jullie mee naar huis of hebben jullie ze daar geadopteerd? Het was Tweede Kerstdag heel gezellig met mama, Jeffrey, Noor en Remco.
    Een fijne jaarwisseling en tot horens of schrijfs in 2015. Rust ook wat uit.